Veelgestelde Vragen

SERVICE

Ik heb een klacht wat moet ik doen? 
Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen, wat nu?
Waar moet ik mijn Van Til meubels mee onderhouden?

BESTELLEN

Hoe kan ik mijn (online) bestelling wijzigen of annuleren?
Wanneer word ik na het plaatsen van mijn bestelling, op de hoogte gesteld over de levering van de bestelling? 
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wordt alles in een keer geleverd of kan dit ook in delen?

BEZORGEN

Wat zijn de verzendkosten? 
Wie bezorgt mijn bestelling?
Kan ik het bezorgmoment zelf kiezen? 
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wordt alles in een keer geleverd of kan dit ook in delen?

BETALEN

Kan ik gespreid betalen?
Kan ik achteraf betalen? 
Op welke manieren kan ik betalen in de webshop?

RETOURNEREN

Kan ik een product retourneren of ruilen?
Hoe retourneer ik een product
Zijn er kosten verbonden aan retourneren? 
Hoelang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort? 
Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen, wat nu? 
Kan ik de bestelling ook retourneren in de winkel?

 

 

 

 

Ik heb een klacht wat moet ik doen?

Wanneer u een klacht heeft kunt u tijdens kantooruren (van 9.00 tot 17.00 uur) contact opnemen via 072 - 512 24 48 of via het contactformulier. Daarna zullen wij deze intern beoordelen om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Wanneer duidelijk is wat het probleem zou kunnen zijn en dit terecht is, nemen wij contact op met de fabrikant. Als wij denken dat het opgelost kan worden of dat wij verdere beoordeling nodig hebben, sturen wij een servicemonteur bij u langs. Mocht onze monteur het probleem niet kunnen oplossen zal onze monteur doorgeven welke onderdelen nodig zijn of dat het meubel retour naar de fabriek zal moeten gaan. In dit laatste geval nemen wij contact op met de fabrikant zodat het probleem opgelost kan worden.



Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen, wat nu?

Heeft u problemen met het door u aangekochte artikel? Onze servicedienst behandelt graag uw vraag. Vul hier het serviceformulier in.



Waar moet ik mijn Van Til meubels mee onderhouden?

De meeste meubels bij Van Til zijn vervaardigd van natuurproducten zoals hout en leder. Om uw meubel nu en in de toekomst mooi te houden is enig onderhoud veelal vereist. Wij raden de onderhoudsproducten van Oranje aan. Deze kunt u hier bestellen. Wanneer u twijfelt over het te kiezen artikel kunt u altijd contact met ons opnemen via 072 - 511 27 60 of door hier het serviceformulier in te vullen. Tevens is het mogelijk om een aanvullende All in Garantie bij uw aankoop af te sluiten. Op die manier bent u 7 jaar lang aanvullend verzekerd voor het verwijderen van vlekken, beschadigingen en andere calamiteiten. Informeer bij onze verkopers naar de mogelijkheden.



Hoe kan ik mijn (online) bestelling wijzigen of annuleren?

Wanneer u uw (online) bestelling wilt wijzigen of annuleren kan dat per mail naar order@vantilgroep.nl, dan zorgen wij ervoor dat uw order wordt gewijzigd of geannuleerd.



Wanneer word ik na het plaatsen van mijn bestelling, op de hoogte gesteld over de levering van de bestelling?

Wanneer uw bestelling intern is verwerkt ontvangen wij van de leverancier een bevestiging van de levertijd. Zodra we deze bevestiging hebben ontvangen stellen wij u per mail of per brief hiervan op de hoogte. Wij gebruiken hiervoor de adresgegevens die u heeft ingevuld tijdens het bestellen.



Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd is afhankelijk van de artikelen die u bij ons heeft besteld. Dit hangt af van de productietijd van de leverancier. Elke fabrikant heeft zijn eigen productietijd en daardoor dus ook zijn eigen levertijd.



Wordt alles in een keer geleverd of kan dit ook in delen?

Wanneer een bestelling wordt geplaatst van meerdere producten kan het voorkomen dat de levertijd onderling verschilt. Afhankelijk van het ordetotaal kan in dit geval besloten worden om een deellevering uit te voeren, uiteraard wordt dit ten alle tijden met u overlegd.



Wat zijn de verzendkosten?

Wij hanteren verschillende verzendkosten. Deze verzendkosten zijn afhankelijk van de geplaatste order en orderwaarde.

– Kleine bestellingen (bijvoorbeeld dekbedovertrekken, kussens, kleine lampen) onder €500,- worden verzonden via PostNL, hiervoor wordt voor verzendingen binnen NL €5,95 verzendkosten in rekening gebracht.
– Grote bestellingen (bijvoorbeeld glazen bijzettafelsets, grotere lampen) onder €500,- worden binnen NL met eigen bezorgservice gebracht, hiervoor wordt €29,95 bezorgkosten in rekening gebracht.
– Bestellingen boven de €500,- (m.u.v. Outlet artikelen, hiervan bekijkt u hier de verzendkosten) worden binnen NL kosteloos verzonden.



Wie bezorgt mijn bestelling?

Kleine bestellingen (bijvoorbeeld dekbedovertrekken, kussens, kleine lampen) onder €500,- worden verzonden via PostNL, hiervoor wordt voor verzendingen binnen NL €5,95 verzendkosten in rekening gebracht. Grote bestellingen (bijvoorbeeld glazen bijzettafelsets, grotere lampen) onder €500,- worden binnen NL met eigen bezorgservice gebracht.



Kan ik het bezorgmoment zelf kiezen?

Voor pakketten die via de post worden verzonden is het niet mogelijk om een bezorgmoment te kiezen. Wordt uw pakket verzonden door de Van Til bezorgservice wordt er telefonisch contact met u opgenomen voor het maken van een bezorgafspraak.



Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd is afhankelijk van de artikelen die u bij ons heeft besteld. Dit hangt af van de productietijd van de leverancier. Elke fabrikant heeft zijn eigen productietijd en daardoor dus ook zijn eigen levertijd.



Wordt alles in een keer geleverd of kan dit ook in delen?

Wanneer een bestelling wordt geplaatst van meerdere producten kan het voorkomen dat de levertijd onderling verschilt. Afhankelijk van het ordetotaal kan in dit geval besloten worden om een deellevering uit te voeren, uiteraard wordt dit ten alle tijden met u overlegd.



Kan ik gespreid betalen?

 Bij Van Til is het niet mogelijk uw order gespreid te betalen.



Kan ik achteraf betalen?

Bij Van Til is het niet mogelijk uw order achteraf te betalen.



Op welke manieren kan ik betalen in de webshop?

1. Vóór de levering via internetbankieren;*

2. Via overboeking (evt. telefonisch).

*Houd er bij betaling via internetbankieren en overboeking alstublieft rekening mee dat het bedrag vóór levering op onze rekening moet zijn bijgeschreven. Wij accepteren geen creditcards. Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen via 072- 520 19 42 (maandag t/m vrijdag: 8.30-12.00 uur en 14.00-16.00 uur) of stuur een e-mail naar info@vantil.nl.



Kan ik een product retourneren of ruilen?

U kunt de artikelen die u bij ons besteld heeft, tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Retourzendingen worden geaccepteerd als het artikel onbeschadigd en ongebruikt is en de oorspronkelijke verpakking en de eventuele plastic verzegeling eveneens onbeschadigd zijn.



Hoe retourneer ik een product?

U kunt de artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Stuur het artikel inclusief alle toebehoren binnen 14 werkdagen terug, vergezeld van de originele factuur/pakbon, in een deugdelijke verpakking. Vul alstublieft op de achterzijde van de factuur/pakbon de reden van retour in en stuur het artikel naar:

Van Til Interieur
Postbus 9021 
1800 GA ALKMAAR

Retouren via PostNL
Wanneer u het pakket ter verzending aanbiedt bij PostNL ontvangt u een verzendbewijs. Bewaar uw verzendbewijs goed zodat u kunt zien dat de verzending goed is verlopen. Zodra uw retouraanvraag is verwerkt, krijgt u het aankoopbedrag van het artikel teruggestort. De verzendkosten en eventuele kosten voor het inpakken van uw pakket zijn voor eigen rekening. Als u buiten de gestelde voorwaarden een artikel terugstuurt, komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neemt u in geval van twijfel alstublieft contact met ons op via 072 - 512 24 48 (van 9.00 tot 17.00 uur) of mail naar service@vantilgroep.nl.

Retouren via Van Til ophaalservice 
Wanneer u grote artikelen zoals een zitmeubel wil retourneren, kunt u contact opnemen via 072 - 512 24 48 (van 9.00 tot 17.00 uur) of mailen naar service@vantilgroep.nl voor het maken van een retourafspraak. Voor het ophalen van het meubel via onze ophaalservice wordt 75,- in rekening gebracht.



Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Wanneer u het pakket ter verzending aanbiedt bij PostNL zijn de verzendkosten en eventuele kosten voor het inpakken van uw pakket zijn voor eigen rekening. Wanneer u grote artikelen zoals een zitmeubel wil retourneren, kunt u contact opnemen via 072 - 512 24 48 (van 9.00 tot 17.00 uur) of mailen naar service@vantilgroep.nl voor het maken van een retourafspraak. Voor het ophalen van het meubel via onze ophaalservice wordt 75,- in rekening gebracht.



Hoelang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort?

We streven er naar om het aankoopbedrag binnen een werkweek terug te storten op de bankrekening die bij ons bekend is.



Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen, wat nu?

Heeft u problemen met het door u aangekochte artikel? Onze servicedienst behandelt graag uw vraag. Vul hier het serviceformulier in.



Kan ik de bestelling ook retourneren in de winkel?

Het is mogelijk de bestelling te retourneren in de winkel.

 

 

 

Contact

Voor vragen over een (online) bestelling: Bel ons tijdens kantooruren (van 9.00 tot 17.00 uur) op 072 - 512 24 48. Voor vragen kunt u ons ook per e-mail bereiken via het contactformulier.

Scroll to top